Product callouts met rondjes

Iedereen kent ze. De plaatje waarbij je allemaal rondjes hebt die verschillende onderdelen aanwijzen van een product. Deze zijn erg handig, omdat de klant dan beter snapt wat de eigenschappen zijn van je product. In de wereld van e-commerce design noemen we dit de "product callouts". Echter werken deze niet altijd even effectief. De reden voor dit is omdat je de klant allemaal verschillende stukjes van het product laat zien met enkel wat sleutelwoorden. Zoals bijvoorbeeld: Stalen handvat. Maar eigenlijk heeft de klant hier vrij weinig aan. Wat beter werkt is om de voordeel van een stalen handvat te beschrijven. Maar omdat je allemaal rondjes gebruikt is er geen ruimte meer om dit te doen. Ook is het vaak niet zo overzichtelijk als het lijkt.

Product callouts met rondjes

Product callouts met scheiding

Een goede listing maken heeft vaak te maken met inzoomen op de aller belangrijkste voordelen die jouw product uniek maken en die dan op een aantrekkelijke manier te tonen aan de klant. Dus wat je vertelt is belangrijk, maar nog belangrijker, is wat je niet verteld. Kies daarom de 3 belangrijkste onderdelen van je product om die uit te lichten door middel van een scheiding. De voordeel hiervan is dat je uitgebreider kan vertellen waarom dit onderdeel van het product een voordeel is. Zodat de klant ook echt snapt dat het een voordeel is. Probeer onnodige callouts rondjes te negeren en focus op de 3 meest belangrijke eigenschappen.

Product callouts met scheiding

Laatste woord

Begrijp me niet verkeerd callouts met veel rondjes en sleutelwoorden werken nog steeds uitstekend, maar het moet wel relevant zijn. Dus het is zeker niet zwart wit!